Saturday, September 26, 2015

Namngivningscermoni

 Go Kväll Gott Folk!
Nu har världen sötaste prinsessa haft sin namngivning hos oss. 
Mosters skruttunge. 
 Min syster och hennes sambo bosatte sig i Norge för några år sedan och nu när det var dags att samlas för namngivning så passade det fint att ha den hemma hos oss så att det blev närmre för nära och kära att samlas. 
Ingen av dem är särskilt aktiva besökare i kyrkan och därför tyckte de att det kände bättre att få göra en namncermoni istället för ett klassiskt dop.
 Decibell är en väldigt glad bebis och hon blir glad av färg så därför fick temat på kalaset gå i de färger som hennes favorit snuttefilt
 Både min syster och hennes sambo gillar när det inte blir för mycket så vi pyntade ett gotteskåp samt borden där gästerna skulle sitta.
 Allt vackert pynt som ni ser kommer från webbutiken Celebrations.se
Jag brukar handla det mesta till festpynt där eftersom utbudet är stort, leveransen aldrig krånglar och priset är helt ok. 
 Vimplarna och pom-pomen kommer sedan lilla Decibell få med sig hem till sitt rum 


Har ni sett en så glad skit?



 Vi har ett trettiotal som samlades för att fira sessan och vi hade ju fantastisk tur med vädret så vi satt faktiskt både inne och ute då vi fikade. 
 Kanske inte så miljövänligt men ack såååå skönt med platstallrikar osv, detta är också från Celebrations 
De har engångsartiklar i allllllaaaaaa färger




Små söta orange fåglar har också kommit på besök i skåpet 



Ja det vart ett lass med bilder på min systerdotter också men det är för att jag är världen stoltaste moster
Ha en fortsatt skön helg!
KRAM Petra E

1 comment:

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra