Monday, December 15, 2014

Gå- bort- gåva

Hej Hej!
Jag känner att jag får väl nästan börja med att direkt be om ursäkt för fotokvaliten. 
Jag har fotat med mobilen igen. Det är ju så smidigt men ja, hm… ingen häftig upplösning dock… 
Idag ville jag bara kika in och tipsa er om denna söta och smidiga gå bort gåva som du enkelt kan göra själv. Gå bort gåvor är dessutom väldigt trevliga att ge och att få ;)
Så vad är det då? 
Jo, 2-3 koppar varm choklad redo att bara späddas ut med varm mjölk :)
Jag tycker att tacossås burkarna är alldeles lagom i storlek för att göra just denna gåva. 
Gör först rent burken ordentligt och se till att få bort alla klisterlappar. 
Just till dessa har jag använt mig av ett par marmeladburkar som dessutom redan hade fint lock, 
men är inte locket fint så duger det bra med en dollies (tårtpapper i modellen mindre) och sätta över locket och knyta ett band rund om eller om du har en fin muffinsform hemma så fungerar det också utmärkt :)
 Sedan är det ju valfritt att fylla med det man gillar. 
JAg brukar alltid ha oboy i botten. I bland spär jag ut den med kakao för att det inte ska bli för sött eller så byter jag helt enkelt ut oboy:en mot kakao.
Sedan kör jag ett lager socker, sen strössel eller smältchokladploppar. Just i dessa hade pepparkakssmulor i stället, bara fantasin och smaken sätter gränser.
Sedan har jag minimarsmellows och ibland poklakuddar eller polkakross. 
Jag tycker om att ha tags till, antingen klistrade på locket eller på burken. 
Det ger liksom pricken över i:et känslan. 
 Här har du bra tags, 
 Denna gå bortgåva kan spetsas till om man vill, 
vet du att personen som ska få den gillar Baileys så passar det bra att knyta fast en liten sådan flaska till detta :) 
 Sen är det bara fram med cellonfanen och vola, klart att gå bort :)
HA en skön dag! KRAM Petra E

3 comments:

Tack för din kommentar den värmer! Dock har jag för en tiden sedan bestämt mig att inte svara på kommentarer då jag måste prioritera min tid. Tack för att du förstår mitt val.
Är det dock något du undrar så självklart går det bra att maila mig på romantiskahem(@)gmail.com
Kram Petra